لیلی وکیلیان؛ جواد خلعتبری
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی رابطه کمالگرایی و تعهد سازمانی با خودکارآمدی انجام پذیرفت. روش تحقیق از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان کارخانه شیشه قزوین به تعداد 800 نفر بود. از این جامعه با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده 120 نفر بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامههای کمالگرایی، ...
بیشتر
این پژوهش با هدف بررسی رابطه کمالگرایی و تعهد سازمانی با خودکارآمدی انجام پذیرفت. روش تحقیق از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان کارخانه شیشه قزوین به تعداد 800 نفر بود. از این جامعه با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده 120 نفر بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامههای کمالگرایی، مقیاس تعهد سازمانی و مقیاس خودکارآمدی گردآوری شدند. تحلیل دادهها با استفاده از ضرایب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیری انجام شد. نتایج نشان داد که ضرایب همبستگی بین دو متغیر کمالگرایی و خودکارآمدی و نیز بین دو متغیر تعهد سازمانی و خودکارآمدی معنیدار بودند. دیگر یافته پژوهش نشان داد که کمالگرایی و تعهد سازمانی بهطور معنیداری قابلیت پیشبینی خودکارآمدی را دارا میباشند.