آزاده سلطانی؛ علی مهرابی
چکیده
< p dir="RTL">این پژوهش با هدف بررسی رابطه علی آموزش با قصد کارآفرینی با توجه به نقش انگیزههای کارآفرینی انجام شد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان رشتههای مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز بود که تعداد 328 نفر از آنها به روش نمونهگیری در دسترس، بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. به منظور جمعآوری ...
بیشتر
< p dir="RTL">این پژوهش با هدف بررسی رابطه علی آموزش با قصد کارآفرینی با توجه به نقش انگیزههای کارآفرینی انجام شد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان رشتههای مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز بود که تعداد 328 نفر از آنها به روش نمونهگیری در دسترس، بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. به منظور جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای آموزش کارآفرینی سوئیتاریس، انگیزه کارآفرینانه تائورمینا و کینمی-لائو و قصد کارآفرینی لینان و همکاران استفاده شد. تحلیل دادهها از طریق مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) و رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) با استفاده از نرمافزارSPSS23 و Smart PLS صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که آموزشهای کارآفرینی با انگیزههای کارآفرینی و قصد کارآفرینی رابطه مثبت و معنیدار داشت. همچنین انگیزههای کارآفرینی با قصد کارآفرینی نیز رابطه مثبت و معنیدار داشت. علاوه بر این، نتایج حاصل از بررسی اثرات غیرمستقیم نشان داد که آموزش کارآفرینی از طریق متغیر انگیزههای کارآفرینی با قصد کارآفرینی رابطه غیرمستقیمی دارد، لذا نقش میانجیگر انگیزههای کارآفرینی در رابطه بین آموزش با قصد کارآفرینی مورد تأیید قرار گرفت.