همکاری با انجمن روان‌شناسی صنعتی و سازمانی ایران
نقش تعدیل‌گر آموزش طرحواره‌ای و رفتاری در رابطه بین نتایج کانون ارزیابی با ارزیابی عملکرد خود، همکاران و سرپرستان

فاطمه زمانپور بروجنی؛ حمیدرضا عریضی سامانی؛ عنایت الله زمانپور

دوره 11، شماره 1 ، فروردین 1403، ، صفحه 17-32

https://doi.org/10.22055/jiops.2024.45730.1394

چکیده
  نقش ارزیابان و آموزش آن‌ها به ‌منظور افزایش دقت و کاهش خطا در نتایج کانون ارزیابی انکارناپذیر است. از این‌رو هدف پژوهش حاضر مطالعه نقش تعدیلی دو نوع آموزش چهارچوب مرجع (FOR) طرحواره‌ای و رفتاری ارزیابان در رابطه بین نتایج کانون ارزیابی با ارزیابی عملکرد خود، همکاران و سرپرستان بوده است. بدین منظور در مرحله نخست پژوهش مهارت ارزیابی ...  بیشتر

طراحی و اعتباریابی آزمون قضاوت موقعیتی سرسختی ‌ذهنی مدیران در شرکت فولاد آلیاژی ایران

ایمان شاکری؛ علی مهداد؛ هادی فرهادی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1402، ، صفحه 43-56

https://doi.org/10.22055/jiops.2023.43449.1347

چکیده
  تحقیقات نشان می‌دهند که سرسختی ذهنی در پیش‌بینی نتایج در انواع زمینه‌های پر‌استرس مانند دو و میدانی، ارتش و محل کار تاثیرگذار است. علیرغم وجود تحقیقات گسترده در مورد سرسختی ذهنی، محققان مختلف به انسجام و یکپارچگی لازم در مفهوم‌سازی و تعریف ابعاد این سازه نرسیده‌اند. بنابراین، هدف این پژوهش طراحی و اعتبارسنجی آزمون قضاوت موقعیتی ...  بیشتر

روایی‌سنجی ارزیابی عملکرد سنتی و ارزیابی چندوجهی شایستگی‌ها از طریق کانون ارزیابی

ایمان شاکری

دوره 3، شماره 1 ، شهریور 1395، ، صفحه 57-70

https://doi.org/10.22055/jiops.2018.21906.1049

چکیده
  هدف پژوهش حاضر سنجش روایی ارزیابی عملکرد سنتی و ارزیابی چندوجهی شایستگی‌ها از طریق کانون ارزیابی بود. شرکت‌کنندگان در پژوهش 71 نفر از کاندیدهای سمت سرپرستی شرکت فولاد آلیاژی ایران بودند. جهت تحلیل داده‌ها از همبستگی پیرسون و رگرسیون سلسه مراتبی استفاده شد. نتایج بررسی روایی ملاکی نشان داد ارزیابی عملکرد سنتی و ارزیابی چند‌وجهی ...  بیشتر