فارسی
ارشدی، نسرین (1386). طراحی و آزمودن الگویی از پیشآیندهای و پیامدهای مهم انگیزش شغلی در کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب. رساله دکتری، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
رابینز، استیفن (1991). رفتار سازمانی: مفاهیم، نظریهها و کاربردها. ترجمه علی پارسیان و سید محمد اعرابی (1378). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
ریجو، رونالد (1991). زمینه روانشناسی صنعتی سازمانی. ترجمه داوود حسینزاده و همکاران (1383). تهران: انتشارات مازیار.
عاسبی، سجاد و کرد، بهرام (1388). شناسایی و تبیین مدل توانمندسازی کارکنان در سازمانهای دولتی ایران (مطالعه موردی استان یزد). پژوهشهای مدیریت، سال دوم، شماره سوم، 94-75.
لاتین
Allen, D. G., Weeks, K. P., & Moffitt, K. R. (2005). Turnover intention and voluntary turnover: The moderating roles of self monitoring, locus of control, proactive personality, and risk aversion. Journal of Applied Psychology, 90, 980-990.
Arbuckle, J. L. (2009). Amos users’ guide version 18. Chicago, IL: Small Waters by Amos Development Corporation.
Brayfield, A. H., & Rothe, H. F. (1951). An index of job satisfaction. Journal of Applied Psychology, 35, 307-311.
De Cenzo, D. A., & Robbins, S. P. (1996). Human resource management (5th Ed.). New York: Wiley.
Hackman, J. R. & Oldham, G. R. (1980). Work redesign. Reading, MA: Addison Wesley.
Hayes, L. J., O’Brien-Pallasa, L., Duffieldb, C., J., Buchand, J., Hughese, F., Laschingerg, H. K. S., Northf, N., & Stone, P. W. (2006). Nurse turnover: A literature review. International Journal of Nursing Studies, 43, 237-263.
Judge, T. A., Erez, A., Bono, J. E., & Thoresen, C. J. (2003). The core self-evaluations scale: development of a measure. Personnel Psychology, 56, 303–331.
Judge, T. A. & Bono,J. E. (2000). Five –Factor Model of personality and transformational leadership. Journal of Applied Psychology.85 (5), 751-765.
Lucas, M. D., Atwood, J. R., & Hagaman, R. (1993). Replication and validation of anticipated turnover model for urbanregistered nurses. Nursing Research, 42, 29-35.
Maslach C (1982). Burnout, the cost of caring. Prentice-Hall (Englewood Cliffs, NJ).
McKnight, D. H., Phillips, B., & Hardgrave, B. C. (2009). Whichreduces IT turnover intention the most: Workplace characteristicsor job characteristics? Information & Management, 46, 167-174.
Moore, J. E. (2000(. One road to turnover: an examination of work exhaustion in technologyprofessionals. MIS Quarterly, 24 (1), 141-168.
Raub S, Alvarez L, Khanna R (2006). The different roles of corporate and unit level human resources managers in the hospitality industry.Int. Journal Cont. Hosp. Manage, 18 (2), 135-144.
Razza, N. (1993). Determinants of direct-care staff turnover in group homes for individual with mental retardation. Mental Retardation, 31 (5), 284-291.
Rogelberg, G. S. (2007). Encyclopedia of industrial and organizational psychology (1sted). Londen: New Delhi.
Tett, R. P., & Meyer, J. P. (1993). Job satisfaction, organizational commitment, turnover intention, and turnover: Path analyses basedon meta-analytic findings. PersonnelPsychology, 46, 259-293.