فارسی
ابوالقاسمی، فرحناز. (1382). هنجاریابی عاطفه مثبت و منفی و اعتباریابی همزمان آن با مقایسه سلامت ذهن و سرزندگی در دانشجویان دانشگاه اصفهان. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
اسلامی وقار، مریم (1388). رابطه خود پنداره فردی و جمعی با تعهد سازمانی و رفتار مدنی سازمانی در کارکنان ستادی شرکت ملی گاز ایران. دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
اشتروبه، ولفگانگ. (1383). «روانشناسی اجتماعی از منظر اروپائیان». (ترجمه اژهای وحبیبی، حجت، صابری و فیروزان)، تهران، انجمن ایرانی روانشناسی، نشر سمپاد.
اوبرین، گوردن، ای. (1382). «روانشناسی کار و بیکاری». (ترجمه فضل الله یزدانی و احمد غضنفری). تهران. آوای نور.
بارون، رابرت. بیرن، دان. برنسکامب، نایلا. (1389). «روان شناسی اجتماعی»(ترجمه یوسف کریمی)،تهران، نشر روان.
پارسا، محمد. (1372). «روانشناسی یادگیری بر بنیاد نظریه ها». تهران، بعثت، چاپ دوم، ص 105.
سبحانینژاد، مهدی. یوزباشی، علیرضا. شاطری، کریم. (1389). «رفتار شهروندی سازمانی»، تهران، نشر سیطرون.
عریضی، حمیدرضا ؛ جهانبخش گنجه، سحر (1390). بررسی رابطه خلق با رفتار جامعه یار. مجله تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دوره 9، شماره1 .44-55.
عریضی، حمیدرضا، گلپرور، محسن. (1388). تأثیر حالات خلقی لحظهای بر رضایت شغلی لحظهای و تأخیری. مطالعات آموزش و یادگیری، 1 پپ02/56، 141-166.
جهانبخش گنجه، سحر (1383). اثر (رابطه) تقاضاها و کنترل شغلی در طراحی شغل بر فشار روانی در شغل و سلامت ذهن کارکنان پتروشیمی اصفهان.دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
حافظی، فریبا؛ شکرکن، حسین. (1387). بررسی رابطه خشنودی شغلی و عملکرد شغلی با توجه به متغیر تعدیلکننده عزت نفس. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره سوم، 5،19-26.
ریفکین، جرمی. (1388). «پایان (کار)، زوال نیروی کار جهانی و طلوع عصر پسا بازار». (ترجمه حسن مرتضوی)، تهران، نشر اختران.
کورمن، ابراهام. ک (1370). روانشناسی صنعتی و سازمانی، ترجمه حسین شکرکن، تهران، انتشارات رشد.
لاتین
Beal. j., Weiss, H. M., Barros, E. & MacDermid,S. M. (2005). An episodic process model of affective influences on performance. Journal of Applied Psychology, 90, 1054 – 1068.
Binnewies, C., Sonnentag, S., & Mojza, E. J. (2009). Daily performance at work: Feeling recovered in the morning as a predictor of day- level job performance. Journal of Organizational Behavior, 30, 67-93.
Binnewies, C., Sonnentag, S., & Mojza, E. J .(2010). Recovery during the weekend and fluctuations in weekly job performance: A week-level study examining intra-individual relationships. Journal of Occupational and Organizational Psychology,83(2), 419-441.
Campbell, j. P. (1990). Modeling the performance prediction problem in industrial and organizational psychology. In M. D. Dunnette & L. M. Hough (Eds.), Handbook of Industrial and Organizational Psychology (2nd ed., vol.1, pp. 687-732) Palo Alto,CA: Consulting psychologists press , Inc.
Crant, J. M. (2000). Proactivebehavior in organizations .Journal of Management, 26,435-462.Demerouti,E, Taris, T.W.& Bakker, A.B.(2007). Need for recovery, home- work interference and performance: is lack of concentration the link? Journal of vocational Behavior, 71, 204 -220.
Eden, D. (2001). vacations an other respites :studying stress on and off the job. In C.L.cooper& I. T. Robertson (Eds.)., International Review of Industrial and Organizational Psychology, 16, 121-146.
Ekstedt, M., Soderstrom, M., & Akerstedt, T. (2009). Sleep physiology in recovery from burnout.
BiologicalPsychology,82 (3), 267-273.
Frese, M., kring, W., soose, A., & zempel, J. (1996). Personal initiative at work: Differences between East and west Germany. Academy of Management Journal, 39, 37-63.
Fritz, C., & Sonnentag, S. (2005). Recovery, health and job performance: Effects of weekend experiences. Journal of Occupational Health Psychology, 10, 187-199.
Gross, M., Semmer N. K., Meier, I., Kalin, W., Jacobshagen, N., & Tschan, F. (2011). The effect of positive events at work on after-work fatigue: they matter most in face of adversity. Journal of Applied Psychology, 96, (3), 654-664.
Hobfoll, S. E. (1989). Conservation of resources: A new attempt at conceptualizing stress. American Psychologist, 44, 513-524.
Hockey, G. R. J. (1993). cognitive –energetical control mechanisms in the management of work demands and psychological health. In A. D. Baddeley & L. Weiskrantz (Eds.), Attention: selection, awareness, and control: A tribute to Donald Broadbent (pp.328-
345). New York, ny: Clarendon press/oxford University press.
McCarthy, E. (1994). Interwiew, March 18.
Korman, A. (1976). Hypothesis of work behavior revisited and an extension. Academy of Management Review, 1, 50-63.
Marcuse, H. (1979). Eros and civilization, Frankfurt,Perface.
Meijman, T. F., & Mulder, G. (1998). Psychological aspects of workload. In P. J. D. Drenth, & H. Thierry (Eds.), Handbook of work and organizational psychology (2nd ed., vol.2, PP.5- 33 ). Hove: psychology press/Erlbaum Taylor and Francis.
Oreyzi, H. M., & Amiri, M. (2013). Personnel performance prediction in the beginning of the week from relaxation, mastery experience, and psychological detachment via recovery. Reef Resources Assessment and Management Technical Paper. RRAMT . Vol. 38 (2), 2013, 5. Available online at www.behaviorsciences.com.
Podsakoff, P. M., Mackenzie, S. B., Paine, J. B., & Bachrach, D. G. (2000). Organizational citizenship behaviors: A critical review of the theoretical and empirical literature and suggestions for future research. Journal of management, 6, (3), 513-563.
Roe, R. A., Zinovieva, I. L., Dienes, E., & Horn, L. A. T. (2000). A comparison of work motivation in Bulgaria, Hungary, and The Netherlands: Test of a model. Applied Psychology: An International Review, 49, 658-687.
Sluiter, j. k., van der Beek, A. J., & Frings- Dresen, M. H. W. (1999). The influence of work characteristics on the need for recovery and experienced health: A study on coach drivers. Ergonomics, 42, 573-583.
Smith, C. A., Organ, D. W., & Near, J. P. (1983). Organizational citizenship behavior: Its nature and antecedents. Journal of Applied Psychology, 68, 653-663.
Sonnentag, S. (2003). Recovery, work engagement, and proactive behavior: A new look at the interface between nonwork and work engagement, and proactive behavior: A new look at the interface between nonwork and work. Journal of Applied Psychology, 88, 518-528.
Sonnentag, S, Binnewies, C., & Mojza, E. J. (2008). Did you have a nice evening? A day-level study on recovery experiences sleep and affect. Journal of Applied Psychology, 93, 674 -684.
Sonnentag, S., & kruel, U. (2006). psychological detachment from work during off- job time: the role of job stressors, job involvement, and recovery efficacy. European Journal of Work and Organizational Psychology, 15, 197-217.
Stewart, G. L., & Nandkeolyar, A. K. (2006). Adaptation and intra individual variation in sales outcomes: Exploring the interactive effects or personality and environmental opportunity. Personnel Psychology, 59 , 307-332.
Trougakos, J. P, Beal, D. J, Green, S.G., & Weiss, H. M. (2008). Making the break count: An episodic examination of recovery activities, emotional experiences, and affective delivery. Academy of Management Journal, 51, 131- 146.
Van Dyne, L., Graham, J. W., Dienesch, R. M. (1994). Organizational citizenship behavior. Academy of Management Journal, 74, 656-701.
Van Dyne, L., & LePine, J. A. (1998). Helping and voice extra-role behaviors: Evidence of construct and predictive validity. Academy of Management Journal,41: 108-119.
Watson, D., Clark, L. A., & Tellegen, A. (1988). Development and
validation of brief measures of Positive and Negative Affect: The PANAS Scales. Journal of Personality and Social Psychology, 54,1063-1070.
West man, M., & Eden, D. (1977). Effects of a respite from work on burnout: Vacation relief an fade-out. Journal of Applied Psychology, 82, 519-527.
Williams, L .J, & Anderson, S. E. (1991). Job satisfaction and organizational commitment as predictors of organizational citizenship and in –role behaviors. Journal of Management, 17, 601- 617.
Williams, S. M., & Sanchez, J. (1998). Customer service oriented behavior, person and situational antecedents. Journal of Quality Management, 3, 101-117.