فارسی
ارشدی، نسرین و شکرکن، حسین (1369). رابطه فشار روانی ناشی از تعارض و ابهام نقش با عملکرد و خشنودی شغلی مدیران و کارآموزان. (پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی). دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز.
جمشیدیان، مهدی و تخت طاقدیس، محمدرضا (1383).
کاربرد مدل هاکمن-الدهام در پالایشگاه اصفهان.
دو فصلنامه رویکردهای نوین آموزشی، 25(25)، 64-45.
دولان، شیمونال و شولن، رندالاس (1998). مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی. ترجمه محمد علی طوسی و محمد صائبی (1380). تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
شکرکن، حسین (1375). ترجمه آزمون پیمایش تشخیص شغل (جزوه درسی آزمونهای روانی). دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز.
غنی، سعید؛ شکرکن، حسین؛ و نائلی، محمدعلی (1373). بررسی رابطه بین سبکهای رهبری مدیران با خشنودی شغلی و ارزشیابی عملکرد معلمان مدارس راهنمائی تحصیلی پسرانه شهرستان اهواز. (پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی). دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز.
کرلینجر، فردان و پدهازور، آلازارجی (1973). رگرسیون چند متغیری در پژوهش رفتاری. ترجمه حسن سرایی (1366). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
کندرانی، علیرضا (1386). هنجاریابی، پایایی و رواییسنجی آزمون پیمایش تشخیص شغل جهت سنجش میزان مطلوبیت مشاغل در میان کارکنان شرکت ملی نفت ایران. (پایاننامه کارشناسی ارشد سنجش و اندازهگیری). دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
کورمن، آبراهام (1971). روانشناسی صنعتی و سازمانی. ترجمه حسین شکرکن (1376).
تهران: انتشارات رشد.
میچل، ترنسآر (1998). مردم در سازمانها زمینه رفتار سازمانی. ترجمه حسین شکرکن (1377). تهران: انتشارات رشد.
لاتین
Algera, J. A. (1990). The Job characteristics model of work motivation revisted. In U. Kleinbeck, H. Quast, H. Thierry, & H. Hacker, (Eds.), Work motivation. (pp. 85-103). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
Al-Hajri, Saeid Hamad. (1994). Job characteristics, job satisfaction, work-related values, organizational commitment, and job involvement among Saudi workers in the private sector. Retrospective Theses and Dissertations.
Anthony, W. P., Perrewe, P. L, & Kacmar, K. M. (1996). Strategic human resource management. Fort Worth, TX: Dryden Press.
Batman, V., & Oldham, G. (1990). The changing systems development job: A job characteristics approach. Journal of Applied Psychology, 127-137.
Frederick, P. M., & Stephen E. H. (2006). The work design quastionaire (WDQ): Developing and validating a comprehensive measure for assessing job design and the nature of work. Journal of Applied Psychology, 91(6), 1321-1339.
Hackman, J. R., & Oldham, G. R, (1975). development of the job diagnostic survey. Journal of Applied Psychology. Journal of Applied Psychology, 60(2), 159-170.
Hackman, J. R., & Oldham, G. R. (1974). The job diagnostic survey: an instrument for the diagnosis of jobs and the evaluation of job redesign projects (Tech. Rep. No.4). New Haven. CT: Yale University, Department of Administrative Sciences.
Hackman, J. R., Oldham, G. R., & Addison-Wesley, M. A. (1980).Work redesign. Group & Organization Management, 7(1), 1-330.
Hadi, R., & Adil, A. (2010). Job Characteristics as Predictors of Work Motivation and Job Satisfaction of Bank Employee. Journal of the
Indian Academy of Applied Psychology, 36(2), 294-299.
Harvey, R., Billings, R., & Nilan, K. (1985). Confirmatory factor analysis of the job diagnostic survey, good news and bad news. Journal of Applied Psychology, 70, 461-468.
Hunter, P. E. (2006). Viability of the job characteristics model in a team environment: Prediction of job satisfaction and potential moderators. (Doctoral dissertation). Niversity of North Texas.
Idaszak. R., Bottom. P., & Drasgow, F. (1988). A test of the measurement equivalence of revised job diagnostic survey: past problem and current solution. Journal of Applied Psychology, 73(4), 647-656.
Lee-Ross, D. (2005). Perceived Job Characteristics and Internal Work Motivation. Journal of Management Development, 24(3),0262-1711.
Ramayah, T., Jantan, M., & Tadisina, S. K. (2001). Job satisfaction: empirical evidence for alternatives to JDI. National Decision Sciences Conference San Francisco, November 2001.
Smith, P. C., Kendall, L. M., & Hulin, C. L. (1969). The measurement of satisfaction in work and retirement. Chicago: Rand McNally.
Van Dyne, L., Graham, J. W., & Dienesch, R. M. (1994). Organizational citizenship behavior. Acadenmy of Management Journal, 74, 565-701.