فارسی
ارونسون، الیوت (1973). روانشناسی اجتماعی. ترجمه حسین شکرکن (1389). تهران: انتشارات رشد.
اسکالتز، دوینپی و اسکالتز ، سیدنیالن (1976). نظریههای شخصیت. ترجمه یحیی سیدمحمدی (1388). تهران: نشر ویرایش.
بابائیان، علی؛ سامانی، یوسف؛ و کرمی، ذبیحاله (1393). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی با عملکرد شغلی کارکنان رستههای مأموریتی ناجا. فصلنامه منابع انسانی ناجا، 9(37)، 28-9.
برزگر، مجید (1375). هنجاریابی پرسشنامۀ 16 عاملی کتل در دانشآموزان دبیرستانهای شهر شیراز. (پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی-روانسنجی). دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
بریری، ماهرخ (1384). بررسی رابطه صفات شخصیت و رضایت شغلی در کارکنان پلیس کلانتری. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن.
تمنائیفر، محمدرضا و منصوریبیک، اعظم (1392). تبیین اهمالکاری تحصیلی بر اساس صفات شخصیتی،کمالگرایی و رضایت از زندگی دانشجویان. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران5(4)، 185-165.
حسینزاده، محسن (1393). بررسی رابطه شخصیت با اهمالکاری کارکنان شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود.
خدابخشی، مهدی؛ سپهوندی، محمدعلی؛ شیخ الاسلامی، علی؛ و حبیبی، الهام (1394). پیش بینی اهمال کاری سازمانی و رضایت از زندگی بر اساس فرسودگی شغلی و سابقه خدمت. مجله طب نظامی، 17(4)، 213-207.
خسروی، علیاکبر (1388). بررسی رابطه رضایت شغلی کارکنان و اهمالکاری آنان در بخش آموزش سازمان توسعه تجارت ایران. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 3(2)، 141-125.
دانش، سالم؛ نورمحمدیان، مژده؛ و عبدالهی، ایوب (1395). بررسی رابطه تیپ شخصیتی با فرسودگی و اهمالکاری شغلی مدیران مدارس منطقه لاشار. اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، دبیرخانه دائمی کنفرانس قم.
رضائی، بهروز؛ یارمحمدیان، محمدحسین؛ و محمودزاده اردکانی، حسین (1395). بررسی شیوع اهمالکاری سازمانی و عوامل فردی و شغلی مرتبط با آن، در کارکنان پرستاری و مامایی. فصلنامه مدیریت پرستاری، 5(1)، 28-17.
رضوی، فریبا (1389). ساخت و هنجاریابی پرسشنامه مدیریت زمان برای دانشآموزان دبیرستانی. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه پیام نور، تهران.
ساعتچی، محمود (1386). روانشناسی کار (کاربرد روانشناسی در کار، سازمان و مدیریت). (چاپ چهاردهم). تهران: نشر ویرایش.
ستایش، سیمین و توزندهجانی، حسن (1395). بررسی رابطه تیپهای شخصیتی با سبکهای مدیریتی و اهمالکاری شغلی مدیران. چهارمین همایش ملی مشاوره و سلامت روان. دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان، قوچان.
شریفی، سمانه؛ سلیمی، قربانعلی؛ و احمدی، سیداحمد (1389). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی با تعهد سازمانی در مدیران و معلمان مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهرستان خوانسار. فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، 1(4)، 106-81.
صفارینیا، مجید (1394). آزمونهای روانشناختی اجتماعی و شخصیت. تهران: انتشارات ارجمند.
صفارینیا، مجید و امیرخانی رازلیقی، زهرا (1391). تحلیل مسیر ارتباط اهمالکاری سازمانی با برانگیختگی شناختی و فرسودگی شغلی کارکنان ادارههای دولتی استان تهرات. مجله پژوهشهای مدیریت علوم انسانی، 2(4)، 131-111.
عبادی، غلامحسین؛ دلاور، علی؛ و نجاریان، بهمن (1382). بررسی ساختار عاملی پرسشنامه 16 عاملی کتل فرم E (16PF-E)در شهراهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 3(2-1)، 100-83..
فاتحی، یونس؛ عبدخدایی، محمدسعید؛ و پورغلامی، فرزاد (1391). بررسی رابطه کمالگرایی و خودکارآمدی با اهمالکاری در کارکنان بیمارستان دولتی شهر فراشبند. مجله
پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 2(6)، 58-49.
فتحی آشتیانی، علی (1393). آزمونهای روانشناسی، ارزشیابی خصیت و سلامت روانی. تهران: انتشارات بعثت.
فیاضی، مرجان و کاوه، منیژه (1388). تعلل: سندروم فردا. ماهنامه تدبیر، 20(205)، 28-26.
قاسمی، نعمت؛ علیمدد، زهرا؛ کرمخانی، جواد و علیمدد، آرزو (1391).
بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و اهمالکاری تحصیلی در دانشآموزان سال سوم مقطع متوسطه استان ایلام. نخستین همایش ملی شخصیت و زندگی نوین، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، سنندج.
کاظمی، محبوبه (1394). رابطه اهمالکاری سازمانی با کمالگرایی و عملکرد شغلی معلمان ناحیه یک شهر شیراز. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، مرودشت.
کریمی، زهرا و اندام، رضا (1395). بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و عدالت سازمانی با اهمالکاری (مطالعه موردی: هیئتهای ورزشی شهر همدان). مجله مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 3(2)،110-99.
کوشکی، شیرین؛ هومن، حیدرعلی؛ و زاهدی، سیمین (1388). رابطه ویژگیهای شخصیتی با عوامل رضایت شغلی دبیران. مجله تحقیقات روانشناختی، 1(4)، 26-8.
محمدی، نسرین (1395). رابطه مدیریت زمان و فرسودگی شغلی با اهمالکاری سازمانی. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل.
ملیانی، مهدیه؛ طاولی، آزاده؛ خدابخش، روشنک؛ و بختیاری، مریم (۱۳۸۸). مقایسه نتایج آزمون 16 عاملی کتل در مورد داوطلبین آزاد و متقاضیان استخدام. فصلنامه تازههای روانشناسی صنعتی و سازمانی، 1(1)، 45-39.
میرزایی، مصلح؛ غرایی، بنفشه؛ و بیرشک، بهروز (1392). نقش کمالگرایی مثبت و منفی، خودکارآمدی، نگرانی و مشکل در نظم بخشی هیجانی در پیشبینی اهمالکاری رفتاری و تصمیمگیری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 19(3)، 240-230.
نصری، صادق؛ دماوندی، مجید ابراهیم؛ و عاشوری، اکرم (1393). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی، سبکهای هویت و تعهد. فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، 3(4)، 17-1.
لاتین
Alexander, E. S., & Onwuegbuzie, A. J. (2007). Academic procrastination and the role of hope as a coping strategy. Personality and Individual Differences, 42(7), 1301-1310.
Barrick, M. R., & Mount, M. K. (1991). The Big Five personality dimensions and job performance: A meta-analysis. Personnel Psychology, 44(1), 1-26.
Beck, B. L., Koons, S. R., & Milgrim, D. L. (2000). Correlates and consequences of behavioral procrastination: The effects of academic procrastination, self-consciousness, self-esteem and self-handicapping. Journal of Social Behavior & Personality, 15(5), 3-13.
Beutel, M. E., Klein, E. M., Aufenanger, S., Brahler, E., Dreier, M., Muller, K. W., Quiring, O., Reinecke, L., Schmutzer, G., Stark, B., & Wolfling, K. (2016). Procrastination, distress and life satisfaction across the age range a german representative community study. PLOS One, 11(2), 1-12.
Cattell, R. B. (1975). Personality and motivation structure and measurement.Newyork: Harcourt, Brace and World.
Chu, A. H. C., & Choi, J. N. (2005). Rethinking procrastination, Positive effects of “active” procrastination behaviour on attitudes and performance. Journal of Social Psychology, 145(3), 245-264.
Dewitte, S., & Schouwenburg, H. C. (2002). Procrastination, temptations, and incentives: The struggle between the present and the future in procrastinators and the punctual. European Journal of Personality, 16(6), 469-489.
Diaz-Morales, J. F., Ferrari, J. R., & Cohen, J. R. (2008). Indeci-sion and avoidant procrastination, the role of morn-ingness-eveningness and time perspective in chronic delay lifestyles. The Journal of General Psychology, 13(3), 228-240.
Ellis, A., & Knaus, W. J. (1977). Overcoming procrastination: Howto think and act rationally in spite of life's inevitable hassles. New York: Institute for Rational Living.
Fritzsche, B. A., Young, B. R., & Hickson, K. H. (2003). Individual differences in academic procrastination tendency and writing su. ccess. Personality and Individual Differences, 35(7), 1549-1557.
Hogan, R., Hogan, J., & Roberts, B. W. (1996). Personality measurement and employment decisions: Questions and answers. American Psychologist, 51(5), 469-477.
Howell, A., & Watson, D. C. (2007). Procrastination: Associations with achievement goal orientation and learning strategies. Personality and Individual Differences, 43(1), 167-178.
Johnson, K., & Nishimura, B. (2013). A study on locus of control, hierarchical position and procrastination. European Journal of Management Sciences, 10(3-4), 2668-3121.
Kanten, P., & Kanten, S. (2016). The Antecedents of Procrastination Behavior: Personality characteristics: Self-esteem and Self-efficacy. Global Business Research, 2(1), 331-341.
Klassen, R. M., Krawchuk, L. L., & Rajani, S. (2008). Academic procrastination of undergraduates: Low self-efficacy to self-regulate predicts higher levels of procrastina-tion. Contemporary Educational Psychology, 33(4), 915-931.
Milgram, N., & Tenne, R. (2000). Personality correlates of decisional and task avoidant procrastination. European Journal of Personality, 14(2), 141-156.
Mohammadi, Sh. (2011). Relationship between personality factors and job satisfaction among highschool teachers. International Journal of Psychology, 5(2), 1-14.
Nguyen, B., Steel, P., & Ferrari, J. R. (2013). Procrastination’s impact in the workplace and the workplace’s impact on procrastination. International Journal of Selection and Assessment, 21(4), 388-399.
Ones, D. S., & Viswesvaran, C. (1998). The effects of social desirability and faking on personality and integrity assessment for personnel
selection. Human Performance, 11(2-3), 245-269.
Parsamehr, N., & Dashti, F. (2016). Determining the relationship between organizational commitment and personality trait of nursing managers. (case study: selected hospitals in isfahan province). International Journal of Medical Research & Health Sciences, 5(5), 114-120.
Rosse, J. G., Stecher, M. D., Miller, J. & Levin, R. A., (1998). The impact of response distortion on preemployment personality testing and hiring decisions. Journal of Applied Psychology, 83(4), 634-644.
Rozental, A. & Carlbring, P. (2014). Understanding and treating procrastination: A review of a common self-regulatory failure. Psychology, 5(13), 1488-1502.
Shafran, R., & Mansell, W. (2001). Perfectionism and psychopathology: A review of research and treatment. Clinical Psychology Review, 21(6), 879-906.
Sirois, F. M., Melia-Gordon, M. L., & Pychyl, T. A. (2003). ‘‘I’ll look after my health, later’’: An investigation of pro-crastination and health. Personality and Individual Differences, 35(5), 1167-1184.
Solomon, L. J., & Rothbloom, E. D. (1984). Academic procrastination frequency and cognitive–behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31(4), 504-510.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta–analytic and theoretical review of quintessential self regulatory failure. Psychological Bulletin, 133(1), 65-94
Steel, P. (2010). Arousal, avoidant and decisional procrastinators: Do they exist?. Personality and Individual Differences, 48(8), 1-9.
Tett, R. P., Douglas, N. J., & Rothstein, M. (1991). Personality measures as redictors of job performance: A meta- analytic review. Personnel Psychology, 44(4),703-742.
Tracy, B. (2007). 21 Great ways to stop procrastinating and Get more Done in les time. Oregon, USA: Blackstone Audio Publisher.
Van Eerde, W. (2000). Procrastination, Self-regulation in initiating aversive goals. Applied Psychology: An International Review Special, 49(3), 372-389.