سعادت آهسته؛ نصراله قشقایی زاده؛ سید عبدالمجید افرازی
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین سرمایه روانشناختی با اشتیاق شغلی معلمان از توابع شهرستان کهگیلویه انجام شده است. این تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه معلمان مشغول به تدریس منطقه چاروسا بود. از میان آنها 250 نفر بر اساس جدول مورگان بهعنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدهاند. برای جمعآوری ...
بیشتر
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین سرمایه روانشناختی با اشتیاق شغلی معلمان از توابع شهرستان کهگیلویه انجام شده است. این تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه معلمان مشغول به تدریس منطقه چاروسا بود. از میان آنها 250 نفر بر اساس جدول مورگان بهعنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدهاند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای اشتیاق شغلی شوفلی و سرمایه روانشناختی لوتانز استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از رگرسیون چندگانه و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. تمامی تحلیلها توسط نرمافزار SPSS-25 انجام گرفتند. نتایج تحلیل همبستگی پیرسون نشان داد که بین سرمایه روانشناختی با اشتیاق شغلی رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. تحلیل همبستگی پیرسون حاکی از آن بود که بین سرمایه روانشناختی و ابعاد آن با اشتیاق شغلی معلمان منطقه چاروسا رابطه مستقیم و مثبت معنیداری وجود دارد. بررسی نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از بین ابعاد سرمایه روانشناختی دو بعد تابآوری و امیدواری پیشبینیکنندههای معنیداری برای اشتیاق شغلی معلمان بودند.